| 
         V jejich
        čele stojí japonská kytarová legenda Makoto Kawabata (který nahrává
        už od roku 1978 s kapelami jako Mainliner, Musica, Transonic a
        Toho Sara) a dalšími členy jsou Tsuyama Atsushi (basa,vokál,basová
        harmonika), Higashi Hairoshi (synťáky, kytara), Ichiraku Yoshimitsu
        (bicí) a Cotton Casino (vokál, syntetizér). 
         
        Je to
        bezpochyby jediná skupina v sluneční soustavě oplývající
        jednak hudebním zápalem a stejně tak i vizionářským vhledem, za což
        jim nepochybně přináleží cejch opravdových psychedelických guruů.
        A jakmile jednou byla vaše psyché sežehnuta a vaše nohy odtrženy od
        země jejich spalujícími live vystoupeními, pozemské obtíže, jako
        je zemská přitažlivost a newtonská fyzika vás už nikdy nebudou trápit… 
         
        Dost příhodně zní titul jejich nového dvojalba vydaného v limitované
        sérii u Resonant/Static Caravan, který nenechává nikoho na pochybách 
        o čem to je a co vám to způsobí: „Absolutely
        Freakout. Zap Your Mind!“
        (Absolutní úlet. Nachystejte se!) A jestli vás napadne, zda vzhledem
        k chybějící prezentaci skupiny v médiích, tu existuje
        dostatečná poptávka po jejich kosmických úletech, pak vězte, že všech
        tisíc výlisků tohoto nového alba se do jednoho vyprodalo už v předobjednávkách.
        To naznačuje, že tu pravděpodobně bude a ve skutečnosti už je,
        jistá sběratelská hodnota produkce Acid Mothers. A jestli hudební
        stránka ještě dosud nezapůsobila na vaše mozkové buňky, pak story
        jejich neuvěřitelně plodné produkce nahrávek tak bezpochyby učiní. 
         
        Navzdory faktu, že „Absolutely Freakout“ je jejich prvním albem na
        britském labelu (přesněji řečeno výsledkem spolupráce dvou britských
        společností) a tedy  i v Evropě,
        je to ve skutečnosti už jejich sedmé „opravdové“ album (nepočítajíc
        řadu nahrávek existujících pouze na kazetách – viz seznam na
        konci). Jejich první, stejnojmenné album (které začíná skladbou
        „Speed Guru“ – ohromující, 18-min. intenzivní psychedelický úlet)
        vyšlo na skvělém nezávislém labelu z Tokia, PSF, v listopadu
        1999. A nasadilo laťku , jež se pro ně zdála, aspoň po nějaký čas
        jen těžko znovu dosažitelná. 
         
        Trvalo až do března 1999, než vydali své druhé album „Pataphisical
        Freak Out MU!“, také na PSF a v listopadu téhož roku je následovalo
        album, jež bylo soundtrackem k neexistujícímu ruskému
        undergroundovému filmu „Wild
        Gals A GO-GO“ (Striptýz divokých holek).Ale žádné z těchto
        alb neznamenalo nějaký posun vpřed, ani nesplnilo očekávání
        vyvolané prvním albem. 
          
        Přesto všechno Acid Mothers coby koncertní těleso byli stále
        impozantnější. Když však v červenci roku 2000 vydali double
        live set „Live In Occident“ (Živě na západní polokouli) na
        americkém labelu Detector, které zachycovalo jejich US turné v roce
        1999, byl tento počin naneštěstí poznamenán nedobrým zvukem nahrávky
        a tak se tu nepodařilo zachytiti onu transcedentální sílu, která je
        přítomna na živých vystoupeních Acid Mothers. Nicméně po jedné
        či dvou změnách v sestavě, věci nabraly jiný kurs. V říjnu
        2000 to vypadalo, že skupina dosáhla kreativního vrcholu svým čtvrtým
        albem, svůdně krásným  (ale
        neméně „vysmaženým“) „“Troubadors
        From Another Heavenly World“ (Trubadůři z jiného božského
        světa). Jsou zde dva velmi dlouhé levitační psycho–kousky, ozdobené
        etnickými perkusemi, syntezátorovými sci-fi pazvuky a éterickou
        kytarou, která volně splývá do kratší kosmicko –folkové písně
        zpívané členem kapely, který má na fotce pistoli na rentgenové
        paprsky smrti, jménem Cotton Casino. 
         
        Ale předtím, než kdokoliv z nás měl šanci opravdu se ponořit
        do tranceových hlubin a být vtažen do vírů, kterými toto album hýří,
        spatřilo světlo světa, toho října, také album, které Kawabata
        popisuje jako „cover-verze tradičních písní západní
        polokoule“. Meditativní ráz „Troubadours“ zde ustupuje mohutnému
        valivému jamu ve stylu Amon Düül II, který opakuje a přetváří
        jednoduchý motiv přes obě strany vinylu, v hustě vrstveném a
        bohatě strukturovaném  goblénu
        zvuků a forem. Tohle album nazvané „La 
        Nóvia“, vyšlo pouze na vinylu a to jenom v limitované
        sérii 500 kopií na VS labelu Eclipse a jeho ústřední motiv i se svým
        a capella úvodem zpívaným hrdelním hlasem, se teď stal středobodem
        jejich live repertoáru. 
         
        S oběma alby Troubadors a La Nóvia překypujícími mistrovskou
        dovedností a extatického uvolnění zaplavujícími naše uši, tenhle
        kreativní vrchol vypadal ještě strmější a nezdolatelnější , než
        kdokoliv mohl dříve předpokládat. 
         
        Ale právě tady začíná být tohle story opravdu zmatené. Už o dva
        měsíce později se začínají objevovat zmínky o vydání již zmiňovaného
        alba  Absolutely Freakout,
        což vyvracelo zprávy o tom, že nedávno odletěli po částech na
        astrální výpravu. Ve skutečnosti se vydání Absolutely Freakout
        opozdilo až na únor tohoto roku z důvodů daleko světštějších
        a to kvůli potížím s tiskem v tiskárně.Co je pozoruhodné
        na oněch 80 minutách, které zaplňují čtyři strany tohoto nového
        dvojalba, je nepřítomnost jakéhokoliv stejného dojmu nebo zvukového
        zabarvení objevujícího se na jeho bezprostředních předchůdcích,
        přesto to však je rozpoznatelně album  Acid Mothers. 
         
        A ačkoliv jsme stále ještě nestihli strávit úplné spektrum tohoto
        útoku na náš mozek a smysly a ještě nevyprchalo ono opojné vzrušení
        z obou alb, už se objevily fotky obalu z chystaného dalšího
        nového alba Acid Mothers. Vypadá to, že jejich nové album „New
        Geocentric World“ (Nový geocentrický svět)
        je připraveno spatřit světlo světa a vyjde na US labelu Squealer
        tento měsíc (….?). A jestli ony tři poslední desky nastavily
        jistou standardní hudební úroveň na které se teď Acid Mothers nacházejí,
        pak tohle nové album je opětovným příslibem něčeho zhoubně unikátního
        a mysl ovlivňujícího. 
         
        Ale pakliže tahle celá ohromná vydavatelská aktivita začíná
        vypadat šíleně (sedm alb za tři roky), obzvláště, když vezmete v potaz,
        že od založení skupiny podnikli také několik turné po Japonsku,
        Americe a Evropě, pak uvažte, že během zřetelné časové prodlevy
        mezi jejich prvním a druhým albem stihl si Kawabata založit svůj
        vlastní label, kde dokumentoval aktivity různých členů kapely mimo
        domovské Acid Mothers a několik dalších jejich astrálních
        spolucestujících. Toto široké seskupení, se základnou v městě
        Nagoya je souhrně známo jako Acid Mothers Soul Collective a od jeho
        založení v roce 1998 již vydali 22 krásně provedených, ručně
        číslovaných  CD-R v limitovaných
        sériích, každého od 50 do 100kopií. 
         
        Tyhle „Acid Mothers Gold Disks“ bývají vyprodány na objednávky už
        před vlastním vydáním a jsou dnes velmi vyhledávány stále rostoucí
        armádou jejich stoupenců. Jen jedno z těchto alb „Father
        Moo And The Black Sheep“
        (Otec Bů a černá ovce), které se loni dostalo do albové TOP 50 sběratelského
        magazínu Record Collector, má i vinylovou podobu a to dvakrát; poprvé
        jako remixovaná verze limitovaná na 52 úvodních výlisků na eclipse
        USA a podruhé ve velice hezkém provedení jako replika originální
        verze CD-R na britském Swordfish v limitované řadě 500 výlisků.
        Série The Gold Disks zahrnovala také další projekty spojené s Kawabatou 
        - Zoffy, Uchu Floating Flowers, Tsurubami (kteří také mají
        album u Last Visible Dog) a rovněž řadu sólových Kawabatových disků
        (včetně řady 10 CD-R jeho ranných hudebních počinů). Většina těchto
        alb byla nahrána během stejného období frenetické aktivity, které
        vyprodukovalo i alba Acid Mothers Temple. Ale už v samotném letošním
        roce zahrnovaly Kawabatovy aktivity vydání dalších skupinových
        spoluprojektů, spolu se zjevně bezednou stupnicí jeho nádherně
        zpracovaných sólových výtvorů ( „Inui“ na SIWA, „Inui 2“ na
        VHF a skvěle provedené „You Are The Moonshine“ na MAR/INO/Elsie&Jack
        a to je jen vrcholek ledovce jeho letošních sólových nahrávek). A
        tohle tsunami nahrávek, hrozící převálcovat vše, co stojí v cestě,
        nejeví známky ochabnutí. To vše dělá z kreativního potenciálu
        Acid Mothers Temple něco mimořádného. Prostě pokud máte tu příležitost,
        nenechejte si ujít jejich koncert, nebo zmasírujte svou mysl jejich
        unikátně „vysmaženými“ nahrávkami.  
         
        Přel. –PSW- 
       |